Revenue and pricing performance (GEST003_MDHCY)

Présentation

Coordinateur de la matière : Frédéric Toitot

Lieu de la formation : Chambéry

Période d’enseignement : 2e semestre 

Objectifs

Optimize the Revenue Management tasks, from the collection of the data to the strategic selling decision and the adjustments of the reservation planning

Pré-requis

-       Need to have attended or read the Revenue Management courses taught in Master 1

-       Working Experience in a hotel (internship) preferably in rooms division

-       Good command of English – both verbal and written

Plan du cours

  • The need for a RM strategy
  • Data collection
  • Performance analysis
  • Forecast setting (prices and volumes)
  • Planning management

Volume horaire

  • TD : 20.0

Bibliographie

Legohérel, P., Poutier, E., Fyall, A. Revenue Management for Hospitality & Tourism,  Goodfellow Publishers

Diplômes intégrant ce cours

En bref

Crédits ECTS : 2

Langue d'enseignement
Anglais

Contact(s)

UFR, Écoles, Instituts

Responsable(s)

Frederic Toitot

Tél : +33 4 79 75 83 83

Email : frederic.toitot @ accor.com

Lieu(x)

  • Chambéry (domaine universitaire de Jacob-Bellecombette - 73)